در سالهای اخیر اکثر فضاهای تجاری بزرگ و کوچک اعم از رستوران ها، فروشگاه ها ، مراکز خرید و غیره در طبقات همکف ساختمان های بلند قرار گرفته اند که با توجه به کاربری مجزا واستقلال مورد نیاز جهت مصرف انرژی ، بهترین سرمایش و گرمایش قابل استفاده باشد. برای طراحی سیستم های سرمایشی فروشگاه ها باید نیازها به خوبی بررسی شده و متناسب با آن، دستگاهی انتخاب شود که پاسخگوی همه نیاز ها به شکل مطلوب باشد.

نیازهای اساسی برای تهویه مناسب فروشگاه ها و مراکز خرید:

1-قابلیت کنترل رطوبت هوا

2-فیلتراسیون هوا متناسب با نیاز

3-وارد نمودن هوای تازه از محیط خارج ساختمان به صورت کنترل شده

4-سرمایش قفسه های نگهداری مواد غذایی با درجه حرارت خاص و قابل کنترل

5-تامین شرایط آسایش افراد و کارکرد بهتر یخچال های گوناگون

عواملی موثر در انتخاب تهویه مطبوع فروشگاه ها و مراکز خرید:

میزان آلودگی صدا :

در فروشگاه ها و مراکز خرید معمولا اتفاقات مهمی درحال بررسی و عنوان است. در این رابطه باید سیستم تهویه مطبوع فروشگاه ها و مراکز خرید دارای کمترین آلودگی صوتی باشد و همچنین با قرار دادن آن در بهترین مکان ، ارتعاشات و نویزهای سالن را به حداقل رسانید.

کاهش مصرف انرژی:

یکی دیگر از عوامل انتخاب تهویه مطبوع فروشگاه ها و مراکز خرید میزان مصرف انرژی است. باتوجه به اینکه فروشگاه ها و مراکز خرید به طور پیوسته در ارتباط با محیط بیرون قرار می گیرد و رد و بدل هوا انجام می گیرد باید سیستم به جبران دمای از دست رفته ، بیشتر کارکند. ازطرف دیگر فروشگاه ها و مراکز خرید مکان هایی هستند که به طور روزانه بین 8 تا 12 ساعت دارای فعالیت هستند بنابراین مصرف انرژی دستگاه ها باید دارای کمترین میزان باشد تا بتوان از پس هزینه های آن برآمد. هر سیستم تهویه مطبوع میزان مصرف انرژی مخصوص به خود را دارد البته نباید به دلیل کاهش مصرف انرژی از آپشن های مورد نیاز سالن ها چشم پوشی کرد.

داشتن سیستم خودکار :

از ویژگی های دیگر فروشگاه ها و مراکز خرید این است که تعداد افراد حاضر متغیر است . ورود و خروج در این مکان ها زیاد است. با تغییرتعداد نفرات حاضر در سالن ها ، نیازهای گرمایشی و سرمایشی نیز تغییر می کند . با درنظر گرفتن این موضوع نمی توان سیستم های تهویه مطبوع سالن های همایش را مدام به صورت دستی کنترل کرد . استفاده از فن های چند سرعته و یا سیستم حجم متغیر که بتواند بطور اتوماتیک دما و رطوبت سیستم تهویه مطبوع سالن را کنترل نماید.

بهترین سیستم تهویه مطبوع برا ی فروشگاه ها و مراکز خرید استفاده از سیستم از سانتریفیوژ و مه پاش است.

هواکش صنعتی سانتریفیوژ برج خنک کننده هوا را به چالش با آب می کشند که در تماس مستقیم با اسپری آب کندانسور قرار می گیرد و اجازه می دهد تا حرارت آب کندانسور به هوا منتقل شود که پس از آن به جو منتقل می شود. سپس آب دوباره به سمت چیلر برگشت  و آماده است تا گرمای بیشتری را جمع کند. سیستم مه پاش جهت تامین رطوبت فضاهای کوچک مثل محوطه بیرون فروشگاه ها و مراکز خرید طراحی شده است و کار ان به این صورت هست که اب را به شکل پودری پرتاب میکند و این مه مصنوعی وقتی با کمی وزش باد مخلوط میشود باعث ایجاد هوای خنک هم میشود.

 

شرکت سرماسان تولید کننده مدرنترین سیستم های گرمایش تابشی

سیستم های سرمایشی با طراحی متنوع  و زیبا  جهت ایجاد فضای گرم و دل نشین در تمامی فضاهای باز و نیمه باز نظیر رستورانها ، ویلاها ، آلاچیق ها ، باغ تالار ها و گلخانه ها و غیره، تولید و ارائه نموده که تنها نمونه موجود داخلی دارای نشان استاندارد اروپا و ملی ایران می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید

☎️۰۲۱۲۲۲۲۹۱۷۶

www.sarmasaan.com


مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها